Jump to content
  • Recent Posts / Topics

    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Προς κατάργηση των μετρητών: 3 ευρώ θα κοστίζει η διατραπεζική ανάληψη χρήματος (ΒΙΝΤΕΟ) Με μεθοδικά βήματα επιχειρείται η απόλυτη κατάργηση των μετρητών αφού θα ανεβάσουν σκοπίμως το κόστος συναλλαγών με αυτά ώστε όλοι να επιθυμούν την ηλεκτρονική φύση του χρήματος, δηλαδή να πληρώνουν με κάρτα ή μέσω e-banking. Όλα αυτά στο πλαίσιο της εξαφάνισης της μόνης πραγματικής ελευθερίας που απέμεινε στον άνθρωπο και είναι η πληρωμή με μετρητά ώστε να υπάρχει ανωνυμία στις καταναλωτικές προτιμήσεις του και να μην γίνονται ορατές οι συναλλαγές του. Φυσικά αυτό αυτόματα θα οδηγήσει σε απόλυτο «ξεσκέπασμα» των προτιμήσεων του κάθε πολίτη και θα δημιουργείται αυτόματα το ψυχολογικό και κοινωνικό του προφίλ, όσο και το αν θα είναι «ενοχλητικός» για το Σύστημα και όλα αυτά δήθεν για λόγους φοροδιαφυγής. Aκριβότερα θα πληρώνουμε από το καλοκαίρι την ανάληψη χρημάτων από άλλες τράπεζες. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του OPEN TV, Βασίλη Σπανό, οι τράπεζες σκέφτονται να αυξήσουν την προμήθεια που λαμβάνουν, όταν ένας πολίτης βγάζει χρήματα από μία τράπεζα, στην οποία δεν είναι πελάτης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, οι λόγοι για τους οποίους οι τράπεζες ακριβαίνουν τις διατραπεζικές συναλλαγές είναι η αύξηση του κόστους της μεταφοράς από τράπεζα σε τράπεζα, η εναρμόνιση του κόστους χρήματος που παίρνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες όταν επισκέπτονται τη χώρα μας, έτσι ώστε να μην πληρώνουν περισσότερα από όσα πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες αλλά και η αύξηση των εσόδων για τις τράπεζες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το κόστος ενδεχομένως να φτάσει ακόμη και τα 3 ευρώ για κάθε ανάληψη. Πηγή : Makeleio
    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      «Μήλον της έριδος» ο ΠΑΟΚ για τα τηλεοπτικά   Τον τελευταίο καιρό ακούγονται πολλά σε σχέση με τα τηλεοπτικά δικαιώματα του νταμπλούχου πλέον ΠΑΟΚ. Το συμβόλαιο του Δικέφαλου με τη NOVA εκπνέει ήδη υπάρχουν συζητήσει με κανάλια που έχουν δείξει ενδιαφέρουν να προβάλουν τους εντός έδρας αγώνες της ομάδας την επόμενη περίοδο 2019-20. Σύμφωνα με πληροφορίες η ΕΡΤ που κινείται δυναμικά για να εντάξει στο πακέτο των ομάδων με τις οποίες έχει ήδη συμφωνία από την περασμένη αγωνιστική περίοδο, προσφέρει ένα ποσό που μαζί με το διαφημιστικό χρόνο υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 8 εκατομμύρια ευρώ. Ο ΠΑΟΚ δεν έχει ακόμη απαντήσει στην πρόταση που του έχει γίνει από την  κρατική τηλεόραση και δεν θα μπορούσε να το κάνει ακόμη και αν τον ικανοποιεί καθώς στη συμφωνία που είχε με τη NOVA είχε παραχωρήσει στο συνδρομητικό το δικαίωμα της τελευταίας προσφοράς. Έτσι σε περίπτωση που η NOVA θέλει να διατηρήσει στο πακέτο της τον ΠΑΟΚ μπορεί να του κάνει βελτιωμένη πρόταση σε σχέση με την καλύτερη από αυτές που ενδεχόμενα θα έχει στα χέρια της η διοίκηση του Δικέφαλου. Όλα αυτά αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο ΠΑΟΚ που ήταν και η πρώτη ομάδα που έκανε ξεχωριστή συμφωνία με το συνδρομητικό το καλοκαίρι του 2017, μπορεί να εκμεταλλευτεί την υπεραξία που έχει δώσει στα τηλεοπτικά του δικαιώματα  η ανάδειξη του σε πρωταθλητή και κυπελλούχο Ελλάδας. Η μέχρι τώρα συζήτηση με την ΕΡΤ πάντως δεν περιλαμβάνει ακόμη τουλάχιστον, τα φιλικά του καλοκαιριού, αλλά και τα παιχνίδια που θα δώσει η ομάδα της Θεσσαλονίκης για τα προκριματικά του Champions League. https://www.life-events.gr/  
    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Οριστικό τέλος στην έντυπη διαφήμιση των προϊόντων καπνού 14/05/2019 Μετά από δεκατέσσερα χρόνια, το Συμβούλιο της Επικρατείας βάζει οριστικό τέλος στη διαμάχη για την έντυπη διαφήμιση των προϊόντων καπνού! Με την απόφαση 857/2019 το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή που είχαν καταθέσει το 2005 εκδοτικές εταιρείες εναντίον υπουργικής απόφασης με την οποία απαγορευόταν η διαφήμιση προϊόντων καπνού στα ΜΜΕ, και ειδικότερα στις εφημερίδες, κρίνοντας τους λόγους αβάσιμους. Έτσι, η απαγόρευση συνεχίζει να ισχύει για όλα τα ΜΜΕ. Πηγή Τυπολογίες
    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Eurovision 2019 - Η ώρα του Α' ημιτελικού   Σε απευθείας σύνδεση με το Εκθεσιακό Κέντρο του Τελ Αβίβ, η ΕΡΤ θα μεταδώσει τους δύο Ημιτελικούς την Τρίτη 14 και την Πέμπτη 16 Μαΐου, καθώς και τον Τελικό του 64ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, το Σάββατο 18 Μαΐου στις 22:00. Οι τρεις φάσεις του Διαγωνισμού θα μεταδοθούν τηλεοπτικά από την ΕΡΤ2 και από το κανάλι υψηλής ευκρίνειας της ΕΡΤ, ραδιοφωνικά από το Δεύτερο Πρόγραμμα και τη Φωνή της Ελλάδας, καθώς και διαδικτυακά από την υπηρεσία WebTV στο www.ert.gr. Η Ελλάδα εμφανίζεται στη 16η θέση του Πρώτου Ημιτελικού με την Κατερίνα Ντούσκα και το τραγούδι «Better Love» το οποίο έχει γράψει μαζί με τον Έλληνα τραγουδοποιό Leon of Athens και τον τραγουδοποιό σκωτσέζικης καταγωγής David Sneddon. Στο σχολιασμό και στην παρουσίαση των δύο Ημιτελικών και του Τελικού θα είναι η Μαρία Κοζάκου και ο Γιώργος Καπουτζίδης. Στη ραδιοφωνική μετάδοση για το Δεύτερο Πρόγραμμα και τη Φωνή της Ελλάδας, θα είναι ο Δημήτρης Μεϊδάνης. Τη βαθμολογία της Κριτικής Επιτροπής στον Τελικό θα ανακοινώσει ο διεθνούς φήμης κιθαρίστας του metal rock Gus G (Κώστας Καραμητρούδης). Η σειρά εμφάνισης στους δύο Ημιτελικούς, έχει ως εξής: Α’ Ημιτελικός, Τρίτη 14 Μαΐου Κύπρος Μαυροβούνιο Φινλανδία Πολωνία Σλοβενία Τσεχία Ουγγαρία Λευκορωσία Σερβία Βέλγιο Γεωργία Αυστραλία Ισλανδία Εσθονία Πορτογαλία Ελλάδα Άγιος Μαρίνος Β’ Ημιτελικός, Πέμπτη 16 Μαΐου Αρμενία Ιρλανδία Μολδαβία Ελβετία Λετονία Ρουμανία Δανία Σουηδία Αυστρία Κροατία Μάλτα Λιθουανία Ρωσία Αλβανία Νορβηγία Ολλανδία Βόρεια Μακεδονία Αζερμπαϊτζάν Τα τραγούδια των «Big Five» (Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία) καθώς του Ισραήλ ως διοργανώτριας χώρας δεν διαγωνίζονται, αφού προκρίνονται απευθείας στον Τελικό της Eurovision. Στον Τελικό της 18ης Μαΐου θα συμμετάσχουν συνολικά 26 χώρες, εκ των οποίων οι είκοσι από τους δύο Ημιτελικούς -δέκα από κάθε βραδιά- οι «Big Five» και το Ισραήλ. Πώς ψηφίζουμε στη Eurovision Στον Πρώτο Ημιτελικό –όπως και στον Τελικό– οι Έλληνες φίλοι του Διαγωνισμού έχουν δικαίωμα να ψηφίσουν όποιο τραγούδι επιθυμούν, εκτός από τη συμμετοχή της χώρας μας. Οι τηλεθεατές μπορούν να ψηφίσουν, καλώντας στο 901 600 41 ΧΧ (προσθέτοντας τα δύο τελευταία νούμερα που αντιστοιχούν στη σειρά εμφάνισης των χωρών τη βραδιά του Πρώτου Ημιτελικού και του Τελικού) ή στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) στο 19559 με τον κωδικό της χώρας. Η χρέωση για κάθε τηλεφωνική κλήση από σταθερό είναι 0,65 ευρώ και από κινητό ή SMS 0,62 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Εφαρμόζεται επιπλέον τέλος κινητής 12%, 15%, 18% ή 20% βάσει μηνιαίου λογαριασμού. Επίσης, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν μέσα από την επίσημη εφαρμογή της διοργάνωσης (Eurovision Song Contest App). Οι τηλεθεατές μπορούν να ψηφίσουν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης όλων των τραγουδιών, σε χρονικό διάστημα που θα ανακοινωθεί στον «αέρα» από τους παρουσιαστές. Πηγή : Digitaltvinfo
    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Ξεκινούν οι ιπποδρομίες στο Μαρκόπουλο την Κυριακή 5 Μαΐου 2019 03/05/2019 -Παρουσίαση του σχεδίου για την συνολική ανάπτυξη του ιπποδρομιακού προϊόντος Τον σχεδιασμό της Ιπποδρομίες ΑΕ για τη συνολική ανάπτυξη του ιπποδρομιακού προϊόντος παρουσίασε η Διοίκηση της εταιρείας, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 2 Μαΐου 2019, στον Ιππόδρομο Αθηνών στο Μαρκόπουλο. Στην εκδήλωση ανακοινώθηκε η επανέναρξη των ελληνικών ιπποδρομιών στις 5 Μαΐου 2019, καθώς και η καθιέρωση της Κυριακής, ως ημέρας διεξαγωγής των ιπποδρομιακών συγκεντρώσεων. Σύσσωμη η ιπποδρομιακή κοινότητα, τα μέλη της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος και εκπρόσωποι φορέων έδωσαν δυναμικό παρών στην εκδήλωση, την οποία τίμησε με την παρουσία του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης. Το σχέδιο επανεκκίνησης των ελληνικών ιπποδρομιών, βασίζεται σε τρεις στρατηγικούς πυλώνες: την ανάπτυξη ενός βιώσιμου ελληνικού ιπποδρομιακού κλάδου, τη δημιουργία ενός ελκυστικού στοιχηματικού προϊόντος, καθώς και την παροχή μιας μοναδικής εμπειρίας στους επισκέπτες του ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο. Πρόκειται για έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό ο οποίος επιδιώκει να θέσει υγιείς και στέρεες βάσεις για τις ελληνικές ιπποδρομίες και την ιπποδρομιακή κοινότητα.   Ντάμιαν Κόουπ Πρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΠΑΠ   Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ και Πρόεδρος της Ιπποδρομίες ΑΕ, Ντάμιαν Κόουπ, παρουσιάζοντας το όραμα της εταιρείας για τις ελληνικές ιπποδρομίες επεσήμανε: «Το μακροπρόθεσμο όραμά μας είναι να μετατρέψουμε τις ιπποδρομίες σε μια από τις κορυφαίες εμπειρίες ψυχαγωγίας στην Ελλάδα. Ο ΟΠΑΠ παραμένει πλήρως προσηλωμένος στις ιπποδρομίες μέσω σημαντικών επενδύσεων, οι οποίες από το 2016 ξεπερνούν τα 84 εκατομμύρια ευρώ. Παρά τις προκλήσεις, όπως η μείωση του ιππικού πληθυσμού, η περιορισμένη βάση ιδιοκτητών και παικτών ιπποδρομιακού στοιχήματος, έχουμε μπροστά μας μια ιστορική ευκαιρία να θεμελιώσουμε εκ νέου τον ιπποδρομιακό κλάδο, σε αγαστή συνεργασία με το σύνολο της ιπποδρομιακής κοινότητας. Η επόμενη μέρα των ιπποδρομιών απαιτεί σκληρή δουλειά, ωστόσο είμαι αισιόδοξος ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας». Σπύρος Φωκάς Α’ Αντιπρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και ΟΠΑΠ   Ο Α’ Αντιπρόεδρος του ΟΠΑΠ και της Ιπποδρομίες ΑΕ, Σπύρος Φωκάς, αναφέρθηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις ελληνικές ιπποδρομίες και τόνισε: «Οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την ιπποδρομιακή δραστηριότητα, σε συνδυασμό με τη μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργείας της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδας (ΦΕΕ), διαμορφώνουν ένα θεσμικό περιβάλλον που ανταποκρίνεται σε διεθνή πρότυπα και απαντούν σε πάγια αιτήματα της ιπποδρομιακής κοινότητας. Συγκεκριμένα, δημιουργείται ένα υγιέστερο οικονομικό και λειτουργικό περιβάλλον, καθώς και νέες δυνατότητες ανάπτυξης των εγκαταστάσεων του ιπποδρόμου. Παράλληλα, προωθείται ένα δίκαιο και συνεργατικό περιβάλλον για την εποπτεία της ιπποδρομιακής δραστηριότητας ως αποτέλεσμα της μεταρρύθμισης του πλαισίου λειτουργίας της ΦΕΕ. Με διαφάνεια και συναίνεση, διαμορφώνονται καλύτερες συνθήκες για τη βιωσιμότητα και τη μελλοντική ανάπτυξη του ιπποδρομιακού προϊόντος». Οδυσσέας Χριστοφόρου Β’ Αντιπρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων ΟΠΑΠ   Ο Επικεφαλής Εταιρικών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων ΟΠΑΠ και Β’ Αντιπρόεδρος της Ιπποδρομίες ΑΕ, Οδυσσέας Χριστοφόρου, παρουσίασε το σχεδιασμό της εταιρείας για την ανάπτυξη μιας μοναδικής εμπειρίας για τους πελάτες στο Μαρκόπουλο, το οποίο θα μετονομαστεί σε  Markopoulo Park,  καθώς για την προώθηση των ιπποδρομιών. Όπως επισήμανε «κεντρικό σημείο των δράσεων μας είναι η πολυεπίπεδη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ιπποδρόμου. Σε αυτές περιλαμβάνονται, η διοργάνωση των ελληνικών ιπποδρομιών την Κυριακή, ώστε να μπορούν να ενταχθούν στο ευρύτερο αθλητικό πρόγραμμα της ημέρας και η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης ημερήσιας εμπειρίας για όλη την οικογένεια (family day) με δραστηριότητες τόσο για παιδιά, όσο και για ενήλικες. Μάλιστα στους πιο σημαντικούς αγώνες, όπως είναι το ελληνικό Derby, θα υπάρχουν ειδικά προγράμματα με πλούσιες ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Επίσης, θα πραγματοποιούνται ειδικές εκδηλώσεις και δράσεις για διαφορετικά κοινά, όπως δρομικά γεγονότα, εταιρικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, συναυλίες, φεστιβάλ και αγώνες αυτοκινήτων». Όσον αφορά την προώθηση των ιπποδρομιών, ο κύριος Χριστοφόρου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στη διαμόρφωση ειδικών χορηγικών πακέτων για τις μεγάλες ιπποδρομίες, την περαιτέρω προώθηση του θεσμού της συνιδιοκτησίας ίππων και την αύξηση των μελών ιδιοκτητών σε περισσότερους από δέκα, την ζωντανή τηλεοπτική μετάδοσή τους και τη διαφημιστική προβολή. Κώστας Αλεξόπουλος Επιχειρησιακός Διευθυντής Ιπποδρομίες Α.Ε.   Από την πλευρά του, ο Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής της Ιπποδρομίες ΑΕ, Κώστας Αλεξόπουλος, παρουσίασε το πλάνο δράσης για την ανάπτυξη των ελληνικών ιπποδρομιών και τα οφέλη που δημιουργούνται για τα μέλη της ιπποδρομιακής κοινότητας. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «το ολοκληρωμένο πλάνο ανάπτυξης, βασίζεται σε διεθνή πρότυπα,  με στόχο την επαναφορά της σταθερότητας στην ιπποδρομιακή κοινότητα, την αποκατάσταση του κλίματος εμπιστοσύνης και την ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της ιπποδρομιακής δραστηριότητας. Εκσυγχρονίζουμε την κατανομή των επάθλων και επιβραβεύεται με πιο αναλογικό τρόπο η κατάταξη των ίππων στις ιπποδρομίες, αυξάνουμε τα έπαθλα σε συγκεκριμένες ιπποδρομίες – τόσο σε κύριες, όσο και σε απλές- , προωθούμε κίνητρα για την ελληνική ιπποπαραγωγή και νέους ιδιοκτήτες και  δημιουργούμε δευτερογενή αγορά πώλησης ίππων. Όσον αφορά το στοιχηματικό προϊόν  δημιουργούμε νέο τηλεοπτικό κανάλι «ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ Ιπποδρομίες» για τα πρακτορεία ΟΠΑΠ, επεκτείνουμε το προϊόν σε όλο το δίκτυο του ΟΠΑΠ και εισάγουμε ειδικά δελτία ιπποδρομιακού στοιχηματισμού».   Ασπασία Ράλλη, Πρόεδρος Φιλίππου Ένωσης Ελλάδος   Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε και η νέα Πρόεδρος της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος, Ασπασία Ράλλη, η οποία αναφέρθηκε στο θεσμικό ρόλο της ΦΕΕ, επισημαίνοντας ότι η Ένωση θα βρίσκεται στο πλευρό της Ιπποδρομίες ΑΕ για την ανάπτυξη των ελληνικών ιπποδρομιών, καθώς είναι κοινός ο στόχος για έναν ιπποδρομιακό κλάδο βιώσιμο και ακμαίο, που θα ωφελεί όλους τους εμπλεκόμενους εταίρους και θα είναι αντάξιος της μεγάλης ιστορίας του. Κεντρική Φωτό: Ντάμιαν Κόουπ Πρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΠΑΠ, Σπύρος Φωκάς Α’ Αντιπρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και ΟΠΑΠ, Οδυσσέας Χριστοφόρου Β’ Αντιπρόεδρος Ιπποδρομίες ΑΕ και Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων ΟΠΑΠ, Κώστας Αλεξόπουλος Επιχειρησιακός Διευθυντής Ιπποδρομίες Α.Ε. Πηγή Τυπολογίες
    • 0
      Various subjects
      Pd1 - Posted
      Η πρώτη του Μάη, είναι μέρα ορόσημο για τους αγώνες του εργάτη. Οι αιματοβαμμένες εξεγέρσεις των εργατών του Σικάγο στις αρχές Μάη του 1886, έγιναν ύστερα από επιτυχημένες διεκδικήσεις των εργατών στον Καναδά το 1872. Δύο χρόνια νωρίτερα, το 1884, πάρθηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εργασίας η απόφαση να γίνουν την πρώτη Μάη του 1886 απεργιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις στο Σικάγο, το μεγαλύτερο τότε βιομηχανικό κέντρο των ΗΠΑ. Αίτημα η μείωση των ωρών εργασίας και σύνθημα «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο». Την 1η Μαΐου του 1886, 600.000 άνθρωποι συμμετείχαν στις απεργίες που γίνονταν σε όλη την χώρα, και πάνω από 80.000 στο Σικάγο. Αυτό το Σάββατο του 1886, μια εργάσιμη μέρα, οι εργάτες ξεκίνησαν με τις γυναίκες και τα παιδιά τους για να διαδηλώσουν ειρηνικά στο χώρο της συγκέντρωσης στην πλατεία Haymarket. Στη γύρω περιοχή, είχαν παραταχθεί αστυνομικές δυνάμεις αποτελούμενες από 1350 άτομα, οπλισμένα με οπλοπολυβόλα και περίστροφα. Κι ενώ το πλήθος παρακολουθούσε τις ομιλίες, ο επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης, διατάσσει να διαλυθεί η συγκέντρωση. Μια χειροβομβίδα εκτοξεύτηκε από την πλευρά των διαδηλωτών εναντίον των ένστολων και επί τοπου σκοτώθηκαν 7 αστυνομικοί. Στην συνέχεια,οι αστυνομικοί άρχισαν να πυροβολούν αδιακρίτως. . Είναι ακόμα άγνωστος ο αριθμός των θυμάτων αφού πολλοί τραυματισμένοι κατέληξαν τις επόμενες ημέρες, επίσημα οκτώ νεκροί αστυνομικοί και τέσσερις διαδηλωτές έχουν επαληθευτεί. Το γνωστό σκίτσο ενός αναρχικού που πετάει μία βόμβα εμφανίστηκε κατόπιν αυτού του συμβάντος. Οκτώ συλληφθέντες διαδηλωτές δικάστηκαν, τέσσερις εξ αυτών καταδικάστηκαν σε θάνατο και άλλος ένας αφαίρεσε μόνος του τη ζωή του στην φυλακή. Η διεθνής προβολή αυτής της δίκης δημιούργησε τα θεμέλια της Εργατικής Πρωτομαγιάς ως Εργατικής Γιορτής. Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα] Τα πρώτα εργατικά κινήματα στον ελλαδικό χώρο δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα με την ανάπτυξη της καπνοκαλλιέργειας τον 19ο αιώνα. Η πρώτη απεργία στον τότε υπό οθωμανική διοίκηση ελλαδικό χώρο, έλαβε χώρα την Πρωτομαγιά του 1888 στην πόλη της Δράμας, από τους καπνεργάτες με κύριο αίτημα τις δέκα ώρες εργασίας, καθώς εκείνη την εποχή οι εργάτες εργάζονταν από δώδεκα έως και δεκατρείς ώρες ημερησίως.[1] Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση στο νεοελληνικό κράτος, από το Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Καλλέργη. Το 1893, 2.000 εργάτες διαδήλωσαν ζητώντας οκτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων. Το 1894, γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που λήγει με 10 συλλήψεις και τον Αύγουστο ακολουθεί η σύλληψη του σοσιαλιστή Σταύρου Καλλέργη.[εκκρεμεί παραπομπή] 9 Μαΐου 1936: Η μητέρα του Τάσου Τούση θρηνεί τον γιο της, τον πρώτο νεκρό της αιματηρής καταστολής της διαδήλωσης των καπνεργατών της Θεσσαλονίκης. Το 1936 κορυφώνονται οι διαδηλώσεις από τους καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης. Τα γεγονότα ξεκίνησαν γύρω στον Φεβρουάριο, με κατάληψη ενός εργοστασίου ύστερα από την απόρριψη των αιτημάτων των εργατών και συνεχίστηκε με συμπαράσταση καπνεργατών από άλλα εργοστάσια. Εναντίον τους χρησιμοποιήθηκε τόσο η αστυνομία όσο και ο στρατός. Δεν υπήρχε κεντρική συγκέντρωση, αλλά μικρές συγκεντρώσεις με ομιλητές σε διάφορα μέρη της πόλης. Οι εργατικές κινητοποιήσεις κορυφώθηκαν στην πόλη τον Μάιο του 1936, με τη μεγάλη απεργία και διαδήλωση των καπνεργατών, που πνίγηκε στο αίμα από την δικτατορική κυβέρνηση Μεταξά, με συνολικά δώδεκα νεκρούς ανάμεσα στους οποίους και ο 25χρονος αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης, στη διασταύρωση Εγνατία και Βενιζέλου. Η φωτογραφία που απαθανάτισε την μητέρα του να τον θρηνεί μόνη στο μέσον του δρόμου, στη διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και Εγνατία, δημοσιεύθηκε στον Τύπο και αποτέλεσε την έμπνευση του Γιάννη Ρίτσου για την συγγραφή της συλλογής του Ο Επιτάφιος.[2] Το 1937 καθιερώθηκε η Πρωτομαγιά ως "Ημέρα Εορτασμού της Εργασίας", και η τελευταία εβδομάδα του Απριλίου ως «Εβδοµάς Εργατικής Αµίλλης».[3] Mεγάλο ρόλο έπαιξε ο Γενικός Γραμματέας της Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας Εμμανουήλ Ξανθάκης Ιδρυτής και πρωτεργάτης της Ομοσπονδίας! Στην Καισαριανή την 1η Μαΐου 1944, η εργατική Πρωτομαγιά συνέπεσε με την εκτέλεση 200 Ελλήνων πατριωτών, κομμουνιστών και αριστερών αγωνιστών, ως αντίποινα για τον φόνο ενός Γερμανού στρατηγού και των τριών συνοδών του, που έγινε στις 27 Απριλίου 1944 σε τοποθεσία κοντά στους Μολάους Λακωνίας . Οι 200 της Καισαριανής μεταφέρθηκαν απ' το στρατόπεδο Χαϊδαρίου, όπου ήταν κρατούμενοι, στο σκοπευτήριο της Καισαριανής και εκεί εκτελέστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής. Η ίδια ημέρα είναι ημέρα ιστορικής τιμής και μνήμης.   Τα πρώτα εργατικά κινήματα στον ελλαδικό χώρο δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα με την ανάπτυξη της καπνοκαλλιέργειας τον 19ο αιώνα. Η πρώτη απεργία στον τότε υπό οθωμανική διοίκηση ελλαδικό χώρο, έλαβε χώρα την Πρωτομαγιά του 1888 στην πόλη της Δράμας, από τους καπνεργάτες με κύριο αίτημα τις δέκα ώρες εργασίας, καθώς εκείνη την εποχή οι εργάτες εργάζονταν από δώδεκα έως και δεκατρείς ώρες ημερησίως.[1] Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση στο νεοελληνικό κράτος, από το Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Καλλέργη. Το 1893, 2.000 εργάτες διαδήλωσαν ζητώντας οκτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων. Το 1894, γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που λήγει με 10 συλλήψεις και τον Αύγουστο ακολουθεί η σύλληψη του σοσιαλιστή Σταύρου Καλλέργη.[εκκρεμεί παραπομπή] 9 Μαΐου 1936: Η μητέρα του Τάσου Τούση θρηνεί τον γιο της, τον πρώτο νεκρό της αιματηρής καταστολής της διαδήλωσης των καπνεργατών της Θεσσαλονίκης. Το 1936 κορυφώνονται οι διαδηλώσεις από τους καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης. Τα γεγονότα ξεκίνησαν γύρω στον Φεβρουάριο, με κατάληψη ενός εργοστασίου ύστερα από την απόρριψη των αιτημάτων των εργατών και συνεχίστηκε με συμπαράσταση καπνεργατών από άλλα εργοστάσια. Εναντίον τους χρησιμοποιήθηκε τόσο η αστυνομία όσο και ο στρατός. Δεν υπήρχε κεντρική συγκέντρωση, αλλά μικρές συγκεντρώσεις με ομιλητές σε διάφορα μέρη της πόλης. Οι εργατικές κινητοποιήσεις κορυφώθηκαν στην πόλη τον Μάιο του 1936, με τη μεγάλη απεργία και διαδήλωση των καπνεργατών, που πνίγηκε στο αίμα από την δικτατορική κυβέρνηση Μεταξά, με συνολικά δώδεκα νεκρούς ανάμεσα στους οποίους και ο 25χρονος αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης, στη διασταύρωση Εγνατία και Βενιζέλου. Η φωτογραφία που απαθανάτισε την μητέρα του να τον θρηνεί μόνη στο μέσον του δρόμου, στη διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και Εγνατία, δημοσιεύθηκε στον Τύπο και αποτέλεσε την έμπνευση του Γιάννη Ρίτσου για την συγγραφή της συλλογής του Ο Επιτάφιος.[2] Το 1937 καθιερώθηκε η Πρωτομαγιά ως "Ημέρα Εορτασμού της Εργασίας", και η τελευταία εβδομάδα του Απριλίου ως «Εβδοµάς Εργατικής Αµίλλης».[3] Mεγάλο ρόλο έπαιξε ο Γενικός Γραμματέας της Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας Εμμανουήλ Ξανθάκης Ιδρυτής και πρωτεργάτης της Ομοσπονδίας! Στην Καισαριανή την 1η Μαΐου 1944, η εργατική Πρωτομαγιά συνέπεσε με την εκτέλεση 200 Ελλήνων πατριωτών, κομμουνιστών και αριστερών αγωνιστών, ως αντίποινα για τον φόνο ενός Γερμανού στρατηγού και των τριών συνοδών του, που έγινε στις 27 Απριλίου 1944 σε τοποθεσία κοντά στους Μολάους Λακωνίας . Οι 200 της Καισαριανής μεταφέρθηκαν απ' το στρατόπεδο Χαϊδαρίου, όπου ήταν κρατούμενοι, στο σκοπευτήριο της Καισαριανής και εκεί εκτελέστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής. Η ίδια ημέρα είναι ημέρα ιστορικής τιμής και μνήμης.   el.wikipedia.org
    • 0
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Όταν άνοιξαν οι πύλες της κολάσεως στο Τσέρνομπιλ – Οι άγνωστοι ήρωες που έλιωσαν ζωντανοί από τη ραδιενέργεια .   Περίχωρα Κανταχάρ, Βορειοδυτικό Αφγανιστάν, Δεκέμβριος 1985 Ο ήλιος άρχιζε να ξεπροβάλλει πίσω από τα βουνά και έδινε ένα χρυσαφί χρώμα στην πόλη. Μέσα στην αεροπορική βάση και ενώ δεν είχε καλά – καλά ξημερώσει, επικρατούσε οργασμός. Φαντάροι μετέφεραν κιβώτια, μηχανικοί ελέγχανε τα ελικόπτερα, υπαξιωματικοί γέμιζαν καύσιμα και φόρτωναν με ρουκέτες και σφαίρες τα πολυβόλα και τα ρουκετοβόλα των θεόρατων, ταχύτατων και ευέλικτων σοβιετικών ελικοπτέρων Mil Mi 24. «Λοιπόν, σύντροφοι, θέλω να έχετε το μυαλό σας στην αποστολή μας. Δεν φύγαμε ακόμη με μετάθεση. Μία και σήμερα. Αύριο γυρνάμε στην πατρίδα, το ξαναλέω, όχι σήμερα. Σας θέλω συγκεντρωμένους. Θα προστατεύσουμε ένα κομβόι φορτηγών με τρόφιμα και πυρομαχικά για Καμπούλ. Θα πετάμε χαμηλά από την κοιλάδα Σαλάγκ. Στη γνωστή σε όλους “λεωφόρο του θανάτου”. Μόλις περάσει και το τελευταίο φορτηγό, φύγαμε. Αναλαμβάνουν άλλοι. Προσοχή, δεν θέλω εξυπνάδες. Οι μουτζαχεντίν έχουν εφοδιαστεί με Stinger από τους Αμερικάνους. Δεν παίζουμε με αυτά. Ό,τι κρίνουμε ύποπτο, ακόμη και ένα κοπάδι πρόβατα, το ισοπεδώνουμε». Ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου Mil Mi 24 Λεονίντ Ιβάνοβιτς Κρίστιτς, που μαζί με άλλα πέντε ελικόπτερα θα περιφρουρούσαν από αέρος τα φορτηγά, μίλησε στους συναδέλφους του. Πετούσαν μαζί περισσότερους από 17 μήνες και είχαν επιβιώσει σε άπειρες αποστολές. Είχαν δεθεί όλοι μεταξύ τους, όπως συμβαίνει σε κάθε πόλεμο, με δεσμούς ισχυρότερους και από συγγενικούς. Σε λίγη ώρα όλοι βρίσκονταν στις θέσεις τους και οι δυο πανίσχυρες τουρμπίνες του ελικοπτέρου πήραν μπρος. Ο κυβερνήτης, ο συγκυβερνήτης, ένας πολυβολητής και ο πλοηγός που εκτελούσε και χρέη μηχανικού, σύνολο τέσσερα άτομα. Η ώρα περνούσε χωρίς προβλήματα. Τα τεράστια ελικόπτερα διέγραφαν κατά σειρά μικρούς χαμηλούς κύκλους πάνω από τα διερχόμενα φορτηγά με το κόκκινο αστέρι στην πόρτα, που το ένα πίσω από το άλλο σαν μερμήγκια κατευθύνονταν στον προορισμό τους, μέσα στη γεμάτη σκόνη από την ανομβρία «λεωφόρο του θανάτου». Μετά ανέβαιναν ψηλότερα και επέβλεπαν όλη την περιοχή. Το Mil Mi του Λεονίντ βρισκόταν χαμηλά, στη μέση της αργής πομπής των φορτηγών, όταν από την ενδοσυνεννόηση ακούστηκε η φωνή του συγκυβερνήτη: «Μουτζαχεντίν. Stinger». Πίσω από κάτι βράχους, άρχισε να διαγράφεται η πορεία ενός φορητού αντιαεροπορικού βλήματος που έπληξε στον αέρα το ελικόπτερο που βρισκόταν ψηλότερα. Ο Κρίστιτς βλαστήμησε: «Αύριο φεύγουμε, σατανάδες, δεν θα πεθάνουμε σήμερα» και έστριψε το πηδάλιο. Το ευέλικτο ελικόπτερο πήρε ύψος, ο πολυβολητής εντόπισε την ομάδα των μουτζαχεντίν που είχε καταρρίψει τους συντρόφους τους και άδειασε επάνω τους τα πυρομαχικά. Τους εξαΰλωσε. Την επόμενη μέρα το πλήρωμα του ελικοπτέρου βρισκόταν στην Καμπούλ και επιβιβαζόταν σε ένα τεράστιο μεταγωγικό Antonov, με προορισμό τη Σοβιετική Ένωση. Η πολυπόθητη μετάθεση από την κόλαση και την τρέλα του Αφγανιστάν είχε γίνει πραγματικότητα. Κανείς τους δεν γνώριζε ότι σε λίγες εβδομάδες θα ζούσαν μια ακόμη χειρότερη κόλαση… Κωμόπολη Πριπριάτ, Ουκρανία, ΕΣΣΔ. Ξημερώματα Σαββάτου  26 Απριλίου 1986. Ώρα 01:23 Η πόλη κοιμόταν. Ελάχιστα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν στους τεράστιους δρόμους. Ακόμη λιγότεροι ήταν εκείνοι που πήγαιναν κάπου με τα πόδια. Σε κάποια γωνία έξω από τα λιγοστά καταστήματα διασκέδασης, μπορούσε να δει κάποιος έναν μεθυσμένο να γυρεύει λίγα ρούβλια. Τα παιδάκια ονειρεύονταν και ήταν χαρούμενα αφού μόλις ξημέρωνε θα πήγαιναν στην τεράστια ρόδα του λούνα παρκ να παίξουν. Στο εργοστάσιο παραγωγής πυρηνικής ενέργειας του Τσέρνομπιλ «Β.Ι. Λένιν», στις παρυφές της πόλης του Πριπριάτ, 200 εργαζόμενοι, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, ντυμένοι με τις ολόσωμες λευκές στολές τους από το κεφάλι μέχρι τα πόδια, δούλευαν πυρετωδώς. Η βάρδιά τους έπρεπε να φροντίζει για την ομαλή λειτουργία των τεσσάρων αντιδραστήρων. Στον αντιδραστήρα 1, 2 και 3 όλα πήγαιναν μια χαρά. Στον αντιδραστήρα 4 γινόταν ένα πρόγραμμα δοκιμών που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη μέρα, ενώ οι αντιδραστήρες 5 και 6 ήταν έτοιμοι για να λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο. Ο αντιδραστήρας Νο 4 είχε σταματήσει να λειτουργεί για μια μέρα για έργα συντήρησης και το πρόγραμμα προέβλεπε η συντήρηση να γίνει σε συνθήκες που θα ομοίαζαν με πραγματικές συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Η δοκιμή θα γινόταν στον έναν από τους δύο στροβίλους που τροφοδοτούσε ο αντιδραστήρας 4, και προβλεπόταν να ακολουθήσει την εξής πορεία: Ο αντιδραστήρας θα ετίθετο σε χαμηλή ισχύ και η γεννήτρια θα εργαζόταν σταθερά, σε πλήρη ταχύτητα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η παροχή ατμού θα διακοπτόταν, και θα ελεγχόταν κατά πόσο το σύστημα θα μπορούσε να θέσει σε λειτουργία τις αντλίες ψύξης μέχρι την εκκίνηση των εφεδρικών γεννητριών. Οι κατάλληλες συνθήκες για τη διεξαγωγή της δοκιμής επιτεύχθηκαν πριν από την πρωινή βάρδια της 25ης Απριλίου του 1986. Οι εργαζόμενοι της βάρδιας ήταν ενημερωμένοι και είχαν εξοικειωθεί με τις διαδικασίες της δοκιμής. Μία ομάδα ηλεκτρολόγων μηχανικών βρισκόταν επί τόπου για να επιτηρήσει τη λειτουργία του νέου συστήματος διέγερσης της γεννήτριας. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, στη 01:26 ξεκίνησε η προοδευτική μείωση της ισχύος του αντιδραστήρα, και η ισχύς έπεσε στο 50%. Τότε ήταν που στον τεράστιο πίνακα ελέγχου, όπου βρίσκονταν οι επιστήμονες και επέβλεπαν, άρχισαν να αναβοσβήνουν σαν δαιμονισμένα κόκκινα κουμπιά. Λίγα στην αρχή αλλά μέσα σε λίγες στιγμές όλος ο πίνακας έγινε κατακόκκινος. Κίνδυνος! Οι επιστήμονες αρχικά θεώρησαν ότι πρόκειται για μέρος της συντήρησης και με ψυχραιμία επιχείρησαν να επαναφέρουν τις συνθήκες του αντιδραστήρα σε φυσιολογικές τιμές. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, ένα ουρλιαχτό ακούστηκε στο control room. «Κάτι δεν πάει καλά. Αυτό δεν είναι άσκηση. Θα τιναχτούμε». Υπεύθυνος της νυχτερινής βάρδιας ήταν ο Αλεξάντερ Ακίμοφ, ενώ υπεύθυνος για τον χειρισμό του αντιδραστήρα ήταν ο Λεονίντ Τοπτούνοφ, ένας νέος μηχανικός με τρίμηνη εμπειρία. Ο άπειρος μηχανικός αποφάσισε να ρίξει ψυκτικό στον αντιδραστήρα, η θερμοκρασία του οποίου άρχισε να ανεβαίνει. Το προσωπικό ξεκίνησε να κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο, προσπαθώντας να διορθώσει το προηγούμενο. Και σε κάθε λάθος, η αλυσιδωτή αντίδραση ήταν ένα βήμα πιο κοντά, και μαζί με αυτήν ο θάνατος και η καταστροφή. Το προσωπικό δεν μιλούσε. Ήταν όλοι τους μούσκεμα στον ιδρώτα και προσπαθούσαν να προλάβουν κάτι που φαινόταν να έχει πάρει τον δρόμο του. Ο αντιδραστήρας έπρεπε να ψυχθεί και σε καμία περίπτωση να μην έρθει το σχάσιμο υλικό του σε απευθείας επαφή με το νερό. Τα νετρόνια στον πυρήνα του αντιδραστήρα άρχισαν να «χορεύουν» και να πολλαπλασιάζονται με ταχύτατους ρυθμούς. «Κατεβάστε τις ράβδους ελέγχου» φώναξε ο Ακίμοφ και σκούπισε τα μάτια του, καθώς δεν έβλεπε από τον ιδρώτα που έσταζε από το μέτωπό του. Οι 211 ράβδοι ελέγχου θα μπορούσαν υπό φυσιολογικές συνθήκες να «ηρεμήσουν» τον πυρήνα. Ήταν η έσχατη προσπάθεια. Οι ράβδοι ελέγχου μήκους 7 μέτρων ο καθένας, περιείχαν καρβίδιο του βορίου, το οποίο απορροφά τα νετρόνια και καταστέλλει τη σχάση του καυσίμου. Ωστόσο, το άκρο των ράβδων ελέγχου ήταν από γραφίτη, ο οποίος είναι επιβραδυντής νετρονίων. Αυτό προκάλεσε παροδική αύξηση της ισχύος κατά την επείγουσα απενεργοποίηση. Η δυσλειτουργία αυτή είχε διαπιστωθεί ήδη από το 1983, και οφείλεται στο γεγονός ότι, καθώς οι ράβδοι κατεβαίνουν μαζικά, υπάρχει ένα τμήμα του αντιδραστήρα στο οποίο το νερό (που απορροφά νετρόνια) αντικαθίσταται από γραφίτη (που επιβραδύνει τα νετρόνια). Το ρολόι έδειχνε 01:26, όταν άνοιξαν οι πύλες της κολάσεως για ολόκληρη την Ευρώπη. Μόλις ο Ακίμοφ πάτησε το κουμπί του συστήματος επείγουσας απενεργοποίησης, όλα μαζί τα άκρα των ράβδων ελέγχου εισήλθαν ανάμεσα στις στήλες καυσίμου. Η ισχύς του αντιδραστήρα Νο 4 ανέβηκε σε κλάσματα του δευτερολέπτου κατακόρυφα. Οι θερμοκρασία πλέον μέσα στον πυρήνα είχε ξεπεράσει κάθε όριο ασφαλείας. Οι πρώτες στήλες καυσίμου άρχισαν να σκάνε. Η πίεση του ατμού ανέβαινε ανεξέλεγκτα. Η τελευταία ένδειξη στην αίθουσα ελέγχου έδειξε ισχύ 33.000 MW, δέκα φορές μεγαλύτερη από την ονομαστική ισχύ αντοχής του αντιδραστήρα. Όλα άρχισαν να λιώνουν, σαν μια αόρατη λάβα να πέρασε από πάνω τους με την ταχύτητα που ανοιγοκλείνει το μάτι του ανθρώπου. Μικρές εκρήξεις άρχισαν να ακούγονται. Το προσωπικό σε κατάσταση πανικού έτρεχε δεξιά και αριστερά. Κάποιοι επιχείρησαν να ανοίξουν τη βαριά σαν χρηματοκιβωτίου πόρτα και να βγουν για να σωθούν. Μάταια. Μια τρομακτική έκρηξη διαμέλισε τους περισσότερους. Το τεράστιο τσιμεντένιο κτήριο του αντιδραστήρα είχε διαλυθεί σαν τσόφλι αυγού. Στην ατμόσφαιρα της Ουκρανίας άρχισε να χύνεται ανεξέλεγκτα ραδιενέργεια. Η φύση καιγόταν, ο κόσμος πέθαινε, οι ζωντανοί οργανισμοί, άνθρωποι, ζώα, φυτά, δέντρα, δεν θα ήταν ποτέ τα ίδια. Δύο με τρία δευτερόλεπτα αργότερα ακολούθησε μία δεύτερη, ισχυρότερη έκρηξη. Η αντίδραση του ζιρκονίου παρήγαγε υδρογόνο. Η έκρηξη αυτή ήταν μια πραγματική πυρηνική σχάση που προκλήθηκε όταν κάποιο τμήμα του πυρήνα κατέστη υπερκρίσιμο. Ο σκοτεινός ουρανός πάνω από το Πριπριάτ γέμισε φως. Ο κατεστραμμένος πυρήνας του αντιδραστήρα διασκορπίστηκε, και φλεγόμενα κομμάτια γραφίτη εκτινάχτηκαν στην ατμόσφαιρα σαν βεγγαλικά. Όπου έπεφταν στα γύρω δάση, τα δέντρα άρπαζαν αμέσως φωτιά. Ο ίδιος ο μισοκατεστραμμένος αντιδραστήρας καιγόταν. Από μακριά το θέαμα πάγωνε το αίμα. Φωτιές και ραδιενέργεια παντού στον ουρανό. Πυροσβεστικός σταθμός Πριπριάτ. Ώρα 01:40 Το τηλέφωνο χτύπησε μανιασμένα. Ο αξιωματικός βάρδιας που φορούσε τα ακουστικά και άκουγε μουσική από ένα walkman που του είχε φέρει ένας ξάδερφός του, απάντησε βαριεστημένα. Από το ακουστικό άκουγε ουρλιαχτά και κραυγές. Κατάλαβε μόνο σκόρπιες φράσεις: «Φωτιά… Ραδιενέργεια… Καιγόμαστε… Κοίτα έξω από το παράθυρο, ηλίθιε… Θεέ μου…ειδοποίησε…». Έκλεισε το ακουστικό νομίζοντας ότι πρόκειται για φάρσα και κοίταξε έξω από το παράθυρο. Το στόμα του κρέμασε. Με το άλλο χέρι κατέβασε αργά τα ακουστικά του walkman που έπαιζαν ακόμη μουσική. Η νύχτα είχε γίνει μέρα και το εργοστάσιο του Τσέρνομπιλ πετούσε στήλες φωτιάς μέχρι τον παγωμένο ουρανό. Σε ελάχιστα λεπτά κατάφερε να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τους πάντες. Τους συναδέλφους του. Την αστυνομία, τον στρατό, το νοσοκομείο. Μισή ώρα αργότερα, μαζί με άλλους συναδέλφους του βρισκόταν στην «πρώτη γραμμή» και με τις μάνικες προσπαθούσε να σβήσει τις φλόγες. Κανείς δεν γνώριζε την επικινδυνότητα. Πήγαν απροστάτευτοι μέσα στην πηγή της ραδιενέργειας. Το κορμί τους δεχόταν απίστευτη ακτινοβολία. Μέχρι που ο Σεργκέι σωριάστηκε στο έδαφος. «Σηκώστε τον, τον ηλίθιο. Ήρθε μεθυσμένος για δουλειά» ούρλιαξε ένας αξιωματικός σε κάποιους πυροσβέστες που έσβηναν τις φλόγες. Μόλις εκείνοι σήκωσαν τον Σεργκέι, είδαν ότι δεν ήταν μεθυσμένος. Ήταν νεκρός και οι σάρκες στο πρόσωπό του είχαν λιώσει. Στις 05:00 τα ξημερώματα η φωτιά στο κτήριο είχε σβήσει. Ο πυρήνας όμως συνέχιζε να καίει. Στην ατμόσφαιρα συνέχιζε να χύνεται απίστευτη θανατηφόρα ποσότητα ραδιενέργειας. Νερό δεν έπρεπε να αγγίξει τον πυρήνα. Θα γινόταν θερμική έκρηξη. Οι περισσότεροι πυροσβέστες δεν πρόλαβαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Πέθαναν από τη ραδιενέργεια στη διαδρομή. Περιοχή Στούπινο, 100 χλμ. έξω από τη Μόσχα. 07:00, Σάββατο 26 Απριλίου. Αεροπορική βάση Η φωνή του Λεονίντ Ιβάνοβιτς Κρίστιτς, καθώς μιλούσε προς το πλήρωμά του, έτρεμε: «Μαζί επιβιώσαμε στο Αφγανιστάν, μαζί σώσαμε συντρόφους από βέβαιο θάνατο. Σήμερα θα πετάξουμε μαζί σε μια αποστολή από την οποία το πιθανότερο είναι να μην επιστρέψουμε. Η πατρίδα, η Ευρώπη όλη κινδυνεύει. Έσκασε ο πυρηνικός σταθμός του Πριπριάτ και η ραδιενέργεια ξεχύνεται ανεξέλεγκτα. Θα μεταβούμε να ρίξουμε υγρό τσιμέντο επάνω στην τρύπα που χάσκει για να τη σταματήσουμε. Η αποστολή είναι εθελοντική. Όποιος δεν επιθυμεί να ακολουθήσει τον καταλαβαίνω». Το υπόλοιπο προσωπικό ξεροκατάπιε. Δίχως να το καλοσκεφτούν, όλοι συμφώνησαν και πριν επιβιβαστούν στο ελικόπτερο Mil Mi 8 έσπευσαν να τηλεφωνήσουν στις οικογένειές τους για το στερνό αντίο… Από την ενδοσυνεννόηση του σκάφους ο Λεονίντ είπε: «Σήμερα δεν είμαστε στρατιώτες. Σήμερα είμαστε εκκαθαριστές». Το ελικόπτερο ταξίδεψε με φουλ τις μηχανές και προσγειώθηκε στο γήπεδο της καταραμένης πόλης, δίπλα σε άλλα ελικόπτερα, πυροσβεστικά οχήματα ασθενοφόρα και τανκς. Ήδη από ψηλά το θέαμα που είδαν τους είχε κόψει την αναπνοή. Εκατοντάδες λεωφορεία να περιμένουν στις άκρες του δρόμου να πάρουν κόσμο. Θα ξεκινούσε η εκκένωση της πόλης. Είδαν την τεράστια ρόδα του λούνα παρκ, ασάλευτη, δίχως παιδάκια, και πίσω στις παρυφές είδαν το κατεστραμμένο εργοστάσιο να συνεχίζει να ξερνάει φωτιές και καπνό. Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και σκοτεινός σαν να περίμενε βροχή. Αμέσως μια ομάδα στρατιωτών «έδεσε» σε έναν γάντζο στην κοιλιά του κύτους ένα τεράστιο καλάθι σαν αυτό που χρησιμοποιεί η Πυροσβεστική για να σβήνει δασικές φωτιές και μια άλλη ομάδα άρχισε να τον γεμίζει. Ο Λεονίντ κατέβηκε να ξεμουδιάσει και ο επικεφαλής τον πλησίασε, του έδωσε κάτι λευκές στολές που όλο το πλήρωμα έπρεπε να βάλει επάνω από τα ρούχα και του φώναξε για να ακούγεται καθαρά: «Σύντροφε, είστε η τελευταία μας ελπίδα. Θα πρέπει να πάτε επάνω από την τρύπα και να αδειάσετε τον κάδο επάνω από τον φλεγόμενο αντιδραστήρα. Ο κάδος περιέχει άμμο, μόλυβδο, πηλό και βόριο. Μόνο έτσι θα κλείσει η τρύπα». Σε λίγη ώρα το ελικόπτερο μαζί με το βαρύ φορτίο του απογειωνόταν με προορισμό τον θάνατο. Την ίδια στιγμή τρεις άνδρες, με καταδυτικές στολές, βουτούσαν μέσα στον πλημμυρισμένο από ραδιενεργό ύδωρ αντιδραστήρα για να κλείσουν τις βάνες και να ανοίξουν τις θυρίδες αποστράγγισης του ραδιενεργού νερού, ώστε να εμποδιστεί μια θερμική έκρηξη. Το ελικόπτερο Mil Mi 8 με κυβερνήτη τον Λεονίντ Ιβάνοβιτς Κρίστιτς έφτασε επάνω από την τρύπα και άρχισε να «αδειάζει». Χαμήλωσε ακόμη περισσότερο για να έχει καλύτερο στόχο. Δεχόταν άμεσα τη ραδιενέργεια. Οι στολές που φορούσαν, δεν μπορούσαν να τους προστατεύσουν. Ήταν σαν να φορούσαν χάρτινο μπουφάν σε καταιγίδα. Ύστερα από 90 δευτερόλεπτα ο αμφιβληστροειδής του Λεονίντ κάηκε. Οδηγούσε στα τυφλά. «Τα μάτια μου καίγονται» ούρλιαξε και άφησε το πηδάλιο στον συγκυβερνήτη. Ελάχιστες στιγμές αργότερα, τα σώματα και των τεσσάρων μελών του πληρώματος άρχισαν κυριολεκτικά να ρευστοποιούνται. Έλιωναν σαν να ήταν από πλαστικό. Ο συγκυβερνήτης Βορόμπιοφ Βολοντιμίρ Κωνσταντίνοβιτς πριν τυφλωθεί και εκείνος είδε μέσα σε φριχτούς πόνους ότι το χέρι του, που κρατούσε το πηδάλιο, είχε χάσει τις σάρκες του και ήταν απλά ένας σκελετός. «Λίγο ακόμη και τελειώσαμε» φώναξε ο τυφλός μηχανικός Γιουνχκίντ Ολεξάντρ και από το πίσω μέρος της καμπίνας έσπευσε να πιάσει το πηδάλιο. Μόλις το άγγιξε, σχεδόν και αυτός χωρίς σάρκα επάνω του, ο τεράστιος έλικας, έτσι χαμηλά που πετούσε, μπλέχτηκε σε ένα συρματόσχοινο ενός γερανού που βρισκόταν εκεί. Το ελικόπτερο συντρίφτηκε με ορμή στο χώμα. Κανείς από το πλήρωμα δεν ένιωσε τον θάνατο να πλησιάζει. Ήταν ήδη νεκροί ενώ βρίσκονταν στον αέρα… Πηγή  : Makeleio  
    • 2
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Κοίτα.....η παρανομία δεν απαγορεύται.....η παρανομία τημωρείται.
    • 4
      Various subjects
      ioanis - Posted
      Δεν γνωρίζω Τασούλη.
    • 4
      Various subjects
      tasos.cz - Posted
      Το ειδα, καλο ειναι αυτο. Το ερωτημα ομως παραμενει, γιατι σημειωνουνε τοσα λιγα αεροπλανα στην πολυσυχναστη Πραγα? Ισως δεν σημειωνουνε ολα τα αεροπλανα απο τις αεροπορικες εταιριες στην Τσεχια αλλα μονο καποιες εταιριες επιλεκτικα

Welcome to Newsat

Welcome to Newsat, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Newsat by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends

Send personal messages to other members.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

ioanis

Οριστικό τέλος στην έντυπη διαφήμιση των προϊόντων καπνού

Recommended Posts

1521039846_.jpeg.7ec447222ff50b24b7c53d4ddbb09f1b.jpeg

Οριστικό τέλος στην έντυπη διαφήμιση των προϊόντων καπνού

14/05/2019

Μετά από δεκατέσσερα χρόνια, το Συμβούλιο της Επικρατείας βάζει οριστικό τέλος στη διαμάχη για την έντυπη διαφήμιση των προϊόντων καπνού! Με την απόφαση 857/2019 το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή που είχαν καταθέσει το 2005 εκδοτικές εταιρείες εναντίον υπουργικής απόφασης με την οποία απαγορευόταν η διαφήμιση προϊόντων καπνού στα ΜΜΕ, και ειδικότερα στις εφημερίδες, κρίνοντας τους λόγους αβάσιμους. Έτσι, η απαγόρευση συνεχίζει να ισχύει για όλα τα ΜΜΕ.

Πηγή Τυπολογίες

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×